באמצעות היכרות עם שירים ומנגינות שבת מגוונות, נתחקה אחר סוד הקסם שלה: נצא למסע בעקבות מנגינת השבת, נבחן כיצד נוצרת אווירת השבת דרך הניגון, ומה הכוח של שירה וריקודים לייצר חיבור בין בני ובנות המשפחה ו/או במסגרת של קהילה.
מהו 'עונג שבת'?
שיעור לכיתות ג-ד
דרך היכרות עם המושג 'עונג שבת' נדון בייחודה של השבת. נגלה שאחד המאפיינים המשמעותיים של השבת הוא עצם הבחירה לעצור את השגרה, ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לעצמנו ולסובבים אותנו.
שבת "כהלכתנו" — מי שומר/ת על מי ולמה?
שיעור לכיתות ה-ו
במסגרת השיעור נבחן דרכים מגוונות לביטוי 'שמירת שבת', מתוך לימוד רחב של מקורות ומנהגים. נראה כיצד קביעתו של אחד העם "יותר מששמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל", רלוונטית ומשמעותית גם כלפינו כיום, מתוך עמדה תרבותית ריבונית.
"למה לא כל יום שבת?"
שיעור לכיתות ז-ח
איזו קבלת פנים נארגן לכבוד השבת? איזו מסיבת פרידה נערוך לה בצאתה? השיעור יעסוק בפן הטקסי שעוזר לנו לקדש ולייחד את מרחב הזמן של השבת, ולמקד את תשומת ליבנו פנימה והחוצה אל החברה והסביבה בה אנו חיים.
השבת כהשראה לכינון חברת מופת
שיעור לכיתות ט-י
נצא למסע בעקבות חנה'לה ושמלת השבת, אבא תחנה החסיד ושיר ישן-חדש שכתבה לאה גולדברג, בחיפוש אחר האפשרות לכונן חברת מופת באמצעות ערכי המנוחה והשוויון שהשבת מזמנת.
השבת כבסיס ליצירת מרכז משותף
שיעור לכיתות יא-יב
היכרות עם מאפייניה הייחודיים של השבת הישראלית, כפי שהם מתבטאים במרחב ובשיח הציבוריים. חיזוק ההסתכלות על המשותף והמחבר, והתנסות בעיצוב אירוע או מנהג קהילתי לשבת, בהשראת מודל ייחודי המתבסס על ארבעה רעיונות: שמור, זכור, עונג וכבוד.