באמצעות היכרות עם שירים ומנגינות שבת מגוונות, נתחקה אחר סוד הקסם שלה: נצא למסע בעקבות מגינת השבת, נבחן כיצד נוצרת אווירת השבת דרך הניגון, ומה הכוח של שירה וריקודים לייצר חיבור בין בני ובנות המשפחה ו/או במסגרת של קהילה.
מהו 'עונג שבת'?
שיעור לכיתות ג-ד
דרך היכרות עם המושג 'עונג שבת' נדון בייחודה של השבת. נגלה שאחד המאפיינים המשמעותיים של השבת הוא עצם הבחירה לעצור את השגרה, ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לעצמנו ולסובבים אותנו.
שבת "כהלכתנו" — מי שומר/ת על מי ולמה?
שיעור לכיתות ה-ו
במסגרת השיעור נבחן דרכים מגוונות לביטוי 'שמירת שבת', מתוך לימוד רחב של מקורות ומנהגים. נראה כיצד קביעתו של אחד העם "יותר מששמרו ישראל על השבת, שמרה השבת על ישראל", רלוונטית ומשמעותית גם כלפינו כיום, מתוך עמדה תרבותית ריבונית.
"למה לא כל יום שבת?"
שיעור לכיתות ז-ח
איזו קבלת פנים נארגן לכבוד השבת? איזו מסיבת פרידה נערוך לה בצאתה? השיעור יעסוק בפן הטקסי שעוזר לנו לקדש ולייחד את מרחב הזמן של השבת, ולמקד את תשומת ליבנו פנימה והחוצה אל החברה והסביבה בה אנו חיים.